Pin it

perjantai 6. maaliskuuta 2015

Tricia Guild ja värikäs maailma


Väreistä. Niistähän mä olen nyt tässä viime aikoina puhunut. Kohta jo varmaan kyllästymiseen asti. Ja tässä sitä taas mennään :)

Tricia Guild ja hänen kirjansa Värikäs maailma tupsahti tähän talouteen muutama viikko sitten. Mummoni on tämän kirjan aikoinaan ostanut todennäköisesti 1990-luvulla, sillä sen ajan tuotantoa kirja on. Tiedättekö, heti kun avasin kirjan, tuli mulle jotenkin tuttu tunne. Kirjassa yhdistyy Italia ja värit. Molemmat minulle niin tärkeitä ja rakkaita. *ihastunut huokaus*

Ihastuin totaalisesti Italiaan niinä seitsemänä kesänä, joina reissattiin Italiaa ristiin rastiin mieheni kanssa. Ihastuin maan kulttuuriin, maisemiin, ruokaan, kieleen, ihmisiin, taloihin, sisustukseen... Sisustuksessa mua eritoten viehättää materiaalit ja värit. Kivitalot, rustiikki, kulunut puu, rauta, parrut, kivilattiat, värit - runsasta ja rehevää, ja maanläheistä. Ja kas, Trician kirjassa on esitelty hänen talonsa Italiassa. Kuinka sopivaa!

Kirjan kuvien värit ovat haalistuneet ja onhan tyylikin vuosien saatossa muuttunut, mutta saatte kuvista toivon mukaan kiinni, millaisesta tyylistä puhun. Kirjaa lukiessa tuli ihanat muistot mieleen, mutta samalla ymmärsin, että värit ovat puhuttaneet mua jo tuolloin reissujen aikaan, vaikken sitä silloin ehkä niin tietoisesti tajunnut enkä osannut käyttää värejä omassa sisustuksessa. Nyt värien keskellä mulla on kuitenkin hyvä olla. (Tuli tässä vaiheessa mieleen, että voisin kaivaa muutamat vanhat kuvat meidän edellisestä asunnosta jossain vaiheessa esiin, niin tiedätte, mitä tarkoitan).








Kuvat on poimittu kirjasta Värikäs maailma.

Kirja herätti mussa siis ihanat Italia-muistot, mutta innosti tutustumaan myös tarkemmin Triciaan ja hänen yhtiöönsä Designers Guild. Yhtiö tunnetaan maailmanlaajuisesti innovatiivisista kankaistaan, tapeteistaan ja huonekaluistaan. Tricia yhdistää taidokkaasti värejä ja kuoseja. Ja kyllä, että väreissä ja kuoseissa todellakin löytyy. Monen kuosin kohdalla voin lähinnä todeta lyhyesti ja ytimekkäästi, että wau. Voitte uskoa, että nettisivuilla pyöriessäni olen vähän kuin karkkikaupassa :) Kannattaa käydä kurkkaamassa.

Italia ja värit. I like.

PS. Suomessa Designers Guildia edustaa Vallila Interior.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...