Pin it

torstai 29. lokakuuta 2015

Talokierroksella: työhuone



Talokierros jatkuu - tervetuloa yläkertaan! Talon yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta, varastotilaa ja wc. Tilaa meillä kyllä tosiaan piisaa. Siinä piilee kyllä hienoinen riski tällaiselle tavarahamsterille ;) 

Kutsutaan tätä esittelyssä olevaa huonetta työhuoneeksi, koska sellainen siitä on muodostumassa. Työhuoneeseen saavutaan suoraan portaikosta. Tämä huone on silloin joskus aikoinaan ollut keittiö ja toinen huone olohuone/makuuhuone. Tässä huoneessa on ollut vanha hella, mutta nyt sitä ei siis enää ole. Tästä huoneesta pääsee vessaan, lämpimään varastoon ja perinteiselle ullakolle. 




Tässä kuvassa viuhahtaa mun kuvausassistentti (tuossa peilissä näkyy hienoista liikettä), sillä tottahan toki hoidossa olleen koiran piti osallistua kuvaussessioon :D


Huoneen seinät on tapetoitu, lattiassa on (hehkeä) muovimatto ja katto on sitä valkoista levykattoa. Seinällä on iso palapeili, juuri sillä vastakkaisella seinällä, kun astutaan huoneeseen. Tuo peili on siitä jännä, että vaikka se on noin suuri, sitä harvoin varsinaisesti katsoo. Voisi nimittäin kuvitella, että sitä pelästyy joka kerta huoneeseen astuttua, että kuka himputti täällä huoneessa on mun lisäksi (puhumattakaan, että pelästyy itseään :D). Mutta mä en edes huomaa peiliä, hassua. Peili kaikessa kasarihengessään luo huoneeseen mukavasti tilantuntua, siinä se on oikein passeli.




Että siis työtila rakentumassa?

Jepulis, näin on tarkoitus. Hienovaraisesti (niinhän mä aina) ilmoitin miehelleni, että tästä tulee sitten mun huone. Olen haaveillut, että mulla olisi paikka, johon levittää kankaat ja muut tuunausprojektit. Että kaikki olisi yhdessä paikassa ja ne voisi jättää halutessaan levälleen odottamaan inspiksen jatkumista. No, ehkä me löydetään hälle vastapainoksi oma mancave jostakin ;)

Olen nyt roudannut tilaan vanhan Lundia-pöytäni ja pari Lundia-lipastoa. Lipastot maalasin viitisen vuotta sitten valkoisiksi, mutta pöytäsysteemi on ihan naturel. Jokin näissä Lundioissa on. Oon kasvanut niiden keskellä ja niitä hetkiä on todellakin ollut, kun hyllyt on tulleet korvista ulos. Että ei enää ikinä näitä. Mutta nyt ne tekee jonkinlaista takaisintuloaan mun elämään. Nää muutamat lipastot muistuu mun mieleen jo lapsuudesta. Muistan, että ne oli meidän eteisessä, joten ei niitä nyt vaan voi poiskaan laittaa. Ja toi pöytä on puolestaan just sopivan kokoinen. Tosin vähän maalissa, kun en sitä tyhmyyksissäni ole viitsinyt suojata. Maalaako pöydänkin sitten joskus, on sitten sen ajan kysymys. Nyt saa olla noin.

Kirjahylly oli tuossa jo ennestään ja siihen on kertynyt jo vaikka mitä kirjoista erilaisiin laatikoihin ja sälään. Isossa pärekorissa olisi tarkoitus säilyttää tuunausprojektien materiaaleja ja valkoisessa metallikorissa värikkäitä lankoja. Valkoinen metallikori taitaa olla tämän huoneen ainoa uutena ostettu. Sen löysin White on white -liikkeestä. Keinutuoli on mun meditaatio- ja ideointipiste.

Valaisin lipaston päällä odottaa ripustamista kattoon ja lattia oikein huutaa isoa mattoa. Ikkunaan ajattelin ommella jonkinlaisen verhon ja tyynynpäällisen materiaalikin odottaa jo valmiina. Että josko sen ompelukoneen saisi nyt vihdoinkin hyrräämään.

Seiniin haluan toki tapettia ja lattiankin mielellään uusisin. Mä olen niin paljon pyöritellyt erilaisia tapettimalleja ja värisävyjä, että työhuoneen kanssa lyö vähän tyhjää. Mulla oli kyllä jossain vaiheessa visio, että hakisin sävyjä Vallilan Kuiske-kankaasta. Mulla on sitä sopiva pala esim. verhoksi, kuvat löytyy täältä. Tulisi turkoosia, vihreää ja kellertävää. Valaisimet sopis ainakin tähän teemaan :) Mutta suunnitelmiin pitää kytkeä myös viereinen huone, josta on näillä näkymin tulossa romanttinen vierashuone. Että huoneet kuitenkin keskustelisi jollakin tavalla keskenään.

Niin, ja sitten tänne huoneeseen pääsee mun tuunaama nukkekoti. Sen kimpussa puuhailin muutama kesä sitten, mutta se jäi vähän kesken. Ehkä olis korkea aika saattaa tuo pienoissisustusprojekti päätökseen. Täällä olis sille hyvin tilaa. Voin sitten vihdoin esitellä tämän projektin.

Hmm, kyllähän näihin suunnitelmiin saa aikaa menemään, mutta ai että on hauskaa puuhaa. Näissä tunnelmissa hyvää torstaita, viikonloppu on jo ovella :)

Huoneessa on talon ainoa viherkasvi. Rohkeasti edelliset asukkaat sen mun hoiviin jättivät. Täytyy ihan tsempata, että kasvi pysyy huoneen asukkina vielä pitkään. Mun taidoilla tähän todellakin tarvitaan hieman tsemppiä.

2 kommenttia:

  1. Odotan innolla näkeväni valmiin työhuoneen. Ihanan valoisan tilan siitä saatkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Malttamattomana minäkin odotan, että pääsen laittamaan huoneesta oman näköisen.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...